تاریخچه‌ اتاق فرار

اتاق فرار اسکیپ‌می

ایده اتاق های فرار با بازی های ویدئویی و موبایل ماجراجویی شخص اول شروع شد که بازیکنان با کلیک کردن روی اشیاء، با محیط اطراف خود در تعامل بودند. بازی های ویدیویی به بازیکنان این امکان را می دهد تا فقط با یک ماوس و چند دستور ساده ، محیط خود را کنترل کنند.
برخی از عناصر این بازی های ماجراجویی مانند ، درگیر شدن با عناصر پنهان در محیط اطراف خود ، حل معماها و دنبال کردن نقشه های هدف گرا ، ویژگی های اصلی در آنچه بعدها به عنوان “اتاق های فرار” شناخته شد ، تبدیل شدند.
اولین اتاق فرار زنده توسط شرکت SCRAP در ژاپن در سال 2007 ساخته شد و خالق ، تاكائو كاتو با هدف ایجاد یك بازی كاملاً همه جانبه كه در آن بازیکنان به یک اتاق مضمون وارد شدند که برای فرار مجبور شدند در یک بازه زمانی مشخص یک سری معماها را حل کنند.
مدتها بود که اتاقهای فرار در ژاپن محبوبیت پیدا کردند و در ژاپن گسترش یافت و به چین و بقیه آسیا گسترش یافتند. در این زمان ، اولین اتاق فرار در اروپا در مجارستان افتتاح شد. طی پنج سال آینده ، اتاق های فرار بیشتر و بیشتر دائمی در اروپا ، آسیا و آمریکا تاسیس شدند.
پس از استقبال پر شور خانواده ها و جوانان در سراسر دنیا از این سرگرمی نوین و خلاقانه، اولین اتاق فرار در ایران توسط تیم مجرب ما (EscapeMe) در تاریخ ۱۳۹۵/۰۳/۰۲ تاسیس گردید. موسسه سرگرمی‌های هوشمند اسرارآمیز با همفکری و همکاری جمعی از فارغ التحصیلان مدرسه علامه حلی تهران از تاریخ ۱۳۹۵/۰۲/۱۸ کار خود را آغاز کرده است..